Links

  • 1. Sogeti
  • 2. JBoss
  • 3. IBM
  • 4. Oracle
  • 5. SpringSource
  • 6. NL-JUG
  • 7. Java

Archives

Syndication  RSS 2.0

RSS 1.0
RSS 2.0

Bookmark this site

Add 'JCN Blog' site to delicious  Add 'JCN Blog' site to technorati  Add 'JCN Blog' site to digg  Add 'JCN Blog' site to dzone

Posted by Ruud Steeghs at 15:47 on Monday 7 April    Add 'Oracle and BEA: Reducing customer confusion' site to delicious  Add 'Oracle and BEA: Reducing customer confusion' site to technorati  Add 'Oracle and BEA: Reducing customer confusion' site to digg  Add 'Oracle and BEA: Reducing customer confusion' site to dzone

Hoe kan je als Websphere Sales of Websphere Business Partner optimaal gebruik maken van de verwarring die bij klanten (schijnbaar) ontstaat door de overname van BEA Weblogic door Oracle.

Feit is dat de productsuite van BEA en Oracle grote overlap vertonen. Volgens IBM betekent dit risico’s op zowel technisch als financieel vlak. In deze presentatie krijgen we munitie om Oracle en BEA klanten te overtuigen over te stappen naar Websphere. IBM identificeert een aantal rollen binnen de klantorganisatie waarvoor deze risico’s kunnen gelden en benoemt de risico’s die specifiek bij deze rollen horen (Enterprise Architect, Service Manager, etc)

Je raadt het al: deze presentatie is met name voor sales bedoeld. Het rollenspel dat gespeeld werd tussen de IBM Representative en de denkbeeldige klant was amusant vanwege de scherpe aanvallen op de productsuite van Oracle en BEA en de (minder goed onderbouwde) argumenten die gebruikt werden.

Onze inschatting is dat hier ook een cultuurverschil een rol speelt waarbij we dus getuige zijn geweest van een prachtig stukje Amerikaanse sales tactieken. Waarschijnlijk minder toepasbaar in Nederland.

Wel leuk: BOracle als naam voor het nieuwe bedrijf (sorry OCN ;-) )


© 2020 Java Competence Network. All Rights Reserved.